Dankwoord!

2 januari 2017 - Beverwijk, Nederland

Het nieuwe jaar is begonnen, nieuwe dromen mogen waar gemaakt worden maar eerst wil ik mijn afgelopen reisverslagen afsluiten. Al er eerst een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Het idee dat was komen aanwaaien na het laatste bezoek aan Suriname vorig jaar in mei. Een leidinggevende die de behoefte om te reizen begreep, lieve collega’s die weten met hoeveel passie ik het werken met gehandicapte kinderen/mensen doe, ouders die weten dat als ik iets bedacht heb ik dat ga doen en heel veel lieve vrienden en vriendinnetjes die weten hoe belangrijk het is voor mij om nieuwe avonturen aan te gaan. Iedereen bedankt voor alle steun en liefde door het lezen van mijn blog de afgelopen maanden.

Het is vreemd thuis te zijn, na maanden te hebben geleefd in een soort waas. Dingen te hebben gezien waarvan ik gehoopt had het te kunnen veranderen. Ik heb gehuild, verdriet gehad over kinderen die ik achter moest laten, op een plek waar van ik denk dat deze per direct gesloten zou moeten worden. Kracht gehaald uit deze zelfde kinderen, zij hebben mij laten zien dat zelfs in zulke omstandigheden je kan genieten van de kleine dingen in het leven. Een lach op je gezicht te blijven houden ondanks dat ze niet de liefde krijgen die ze verdienen.

Ik heb van de natuur leren genieten zoals ik nog nooit van de natuur genoten heb. Mezelf overtroffen door bergen te beklimmen die onmogelijk leken te zijn. Uren gelopen op hoogte van de vliegreis tussen Suriname en Curaçao. Banden opgebouwd met mensen die ik pas net leerde kennen.

De Surinaamse cultuur leren kennen en genoten van de mensen en waar ze voor staan, gezien dat met hele kleine stapjes er toch veranderingen plaats kunnen vinden en doelen bereikt worden. Vriendschappen opgebouwd die mijn leven lang nog bij mij zullen blijven. Genoten van de zon en het mooie weer en het lekkere eten.

Het is een ervaring die ik mijn hele leven zal meedragen. Nu word het tijd om het allemaal een plekje te kunnen geven en te gaan zien wat ik ga doen met alle ervaringen die ik heb opgedaan de afgelopen maanden. Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor het volgen van mijn blog, het heeft mij geholpen en veel steun gegeven in de tijden dat ik het moeilijk had.

Het was een emotionele reis en ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken.

Bedankt!

1. Dorette:
    2 januari 2017
    Lieve Nanja,
    Voor jou ook een voorspoedig nieuwjaar!
    Het was fijn een stukje 'mee te mogen reizen' met jou.
    Deze ervaring kan niemand meer van je afpakken.
    Het geeft nieuwe levenswijsheid.
    Geniet van je huis, en van alle goede dingen.

Liefs,

Berend en Dorette
  2. Peter Kok:
    3 januari 2017
    Lieve Nanja,
    Allereerst de beste wensen voor 2017 en bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik vond het heel plezierig om je zo te volgen en ben er van overtuigd dat alles een diepe indruk bij je heeft achtergelaten. Het zal van invloed zijn op je verdere leven, maar dat is alleen maar goed. Nogmaals bedankt en geniet van het leven.

Peter Kok