Dushi Korsou

5 december 2016 - Beverwijk, Nederland

Nederland is koud, Nederland is heel koud en ik kan je zeggen kou went toch een stuk minder snel dan warmte. Maar ondanks de kou is het fijn weer thuis te zijn, te slapen in mijn eigen bed en te werken op mijn eigen werk.

Even terug naar twee weken geleden, Curaçao het eiland waar iedereen vrolijk is, een idyllische plek met mooie standen en waar de zon altijd schijnt.
Behalve in de week dat de familie Kamps er op vakantie is.

_________________________________________________________________________

Op zondag stapte ik het vliegtuig in van Paramaribo naar Curaçao. Door een koffer die geen eigenaar had moesten we drie kwartier langer wachten wat voor mij als enige is het vliegtuig geen probleem was. Maar na een tussenstop in Port of Spain kwam ik aan op het tropische eiland. Niet veel later kwamen mijn ouders, broer en Ciska de deuren uitgelopen waar we begroet werden door een tropische regenbui en onze chauf voor die dag. Eenmaal in de auto leek het alsof er een radio aangaat maar het was de chauf die Bou vertelde wat wel en niet te doen tijdens het rijden. Niet veel later werden we vriendelijk ontvangen door Karin de eigenaresse van de B&B de Herberg.

Ontbijtje

Hoewel het de eerste dag aardig regende gaven we de hoop niet gelijk al op en na een bezoek aan de plaatselijke albert hein gingen we aan tafel voor een heerlijk Hollandse maaltijd. Hutspot! Op tijd naar bed want bij de rest van de familie was het tijdsverschil toen aanzienlijk. De volgende dag begon helaas ook met regen maar na een stevig ontbijt verzorgt door broerlief gingen we dan toch op pad. Hollanders als we zijn laten we ons niet tegenhouden door een paar druppels. En het werd ons gegund, we vonden een strandje en hebben die dag best genoten van aardig wat zonnestralen, ook de dag erna liet de zon zich heerlijk zien.

De zon!!!!!    Flamingo's

Die avond zijn we Willemstad in gegaan, er zou een kerstoptocht zijn die we toch niet mochten missen. Want wie maakt dat mee, in je korte broek met een ijsje naar de kerstintocht kijken. Eenmaal op de pontjesbrug werd duidelijk dat deze open zou gaan en aangezien dat mooi filmmateriaal zou zijn voor de after van papa bleven we netjes wachten. Drie kwartier later konden we de brug weer af! Maar we hebben wel een lege pontjesbrug meegemaakt. Op de terugweg kwamen ook nog een Pieten en Sinterklaas tegen en bij de auto konden we nog genieten van wat vuurwerk. Zo hebben we op 1 avond alle feestdagen voorbij zien komen! Lijkt me een traditie om erin te houden.

Pietjes

Helaas de dagen erna hebben we kunnen genieten van heerlijk herfst weer met een iets warmere temperatuur dan we hier in Nederland gewent zijn maar niet de ervaring die we wilde meemaken als je 10 uur in een vliegtuig zit. Een potje Kezen en de boeken die we bij ons hadden werden op die dagen veelvuldig gebruikt.

Al met al hebben wij niet ervaring gehad zoals die door iedereen verteld word als je het hebt over Curaçao maar het was gezellig om met z’n alle bij elkaar te zijn en te genieten van het samenzijn.

Na een korte vlucht mocht ik weer voet zetten in Suriname voor de laatste zonnestralen. De rest van koffer pakken en afscheid nemen van alle leuke en lieve mensen waar ik mee samengewoond heb de afgelopen weken. Maandag vertrok ik dan toch echt uit het mooie Suriname, maar terug kom ik zeker!

Torarica  Vliegtuig    ​

1. Dorette:
    5 december 2016
    Wel pech met het weer zeg, ik ben er ook een keer geweest, maar het is daar altijd mooi weer!
    Maar ja, als het dan niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
    Het fijnste was weer lekker bij elkaar te zijn.
  2. Letty Kamps:
    6 december 2016
    En dan zo maar weer thuis met een schat aan ervaringen en vandaag je eerste werkdag! Ook weer heel leuk! Succes! Blij dat alles veilig is verlopen!