Klein druk kikkerlandje

17 oktober 2016 - Paramaribo, Suriname

Ondertussen al weer een aantal dagen in het eigenlijk te warme Suriname, ook al weer genoeg ondernomen en gezien maar eerst wil ik terug blikken op de week in Nederland. De bruiloft van Eva en Mark, het bezoek aan Alkmaars Ontzet, de big 30 gevierd van Chantal om de week weer af te sluiten met de bruidsjurk uitzoeken van Wen.

----------------------------------------------------------------------------

Eenmaal geland op woensdag was ik na een reis van alles bij elkaar 24 uur toch best wel moe, en hoewel er een pittig tijdsverschil was viel het mij alles mee hoe snel ik de avond in slaap gevallen was. Dat ik tijdens de reis van Lima naar Nederland niet geslapen had speelde daar vast ook een rol. Maar goed echt tijd om bij te komen was er niet want de volgende dag hees ik mij in de jurk die al een aantal weken bij mijn ouders lag en stapte ik in de middag de auto in op weg naar Hauwert, de plek waar de bruiloft plaats zou vinden. Het zou een mooie dag worden, het weer was super en hoewel we buiten moesten zitten was dat helemaal niet zo erg. Niet alleen van de zon werden we warm maar ook van de liefde tussen die twee. Na het ja woord met zn alle naar binnen om daar lekker te borrelen om vervolgens de dag af te sluiten met een heerlijk diner.

De volgende dag was een rustige, waar ik toch nog best last bleek te hebben van de jetlag dus lekker dagje bank want zaterdag zou ik het huis gaan bekijken van Char. Wat een leuk huis en ze past er ook zo goed. Gezellig samen gegeten om toch nog even een drankje te halen in Alkmaar want het was Alkmaars ontzet. Het was wel even wennen al die grote Nederlanders ineens weer, na al die kleine Peruanen was ik dat even niet gewent.

Zondag vierde we in Amsterdam de verjaardag van Chantal, met de trein die kant op gegaan en na enige tijd zoeken in de trein, Sanne Linda en Chantal liepen bovenlangs en ik onderlangs, kwamen we elkaar tegen. Eerst lekker een drankje gedaan in de biertuin om vervolgens te schuilen voor de regen en lekker te eten in oost. Ook deze dag was geslaagd en zo gaat de week toch best snel en zie ik iedereen die ik wilde zien. In de avond ben ik met mama naar Breda gereden om te overnachten in een hotel want de volgende dag naar de persconferentie van Ambiente. De persconferentie werd gehouden in Antwerpen wat het een leuk uitstapje samen met moeders maakte.

Om de week weer af te sluiten met nog meer bruidsgeluk mocht ik mee een jurk uitzoeken voor Wen. De eerste keer dat ik zoiets mee maakte en het was een leuke ervaring. De jurk die uiteindelijk uitgekozen is, is er een waar Wen der naam vanaf het eerste moment op stond. Althans dat was mijn mening en of ze er een sluier bij neem (JA) daar heeft ze gelukkig nog even de tijd voor om over na te denken.

Al met al een drukke week, voor ik het wist stond ik mijn koffer te pakken met gelukkig iets minder warme kleding dan ik nodig had in Peru. En deze keer stond ik met een niet te zware koffer op Schiphol. Klaar voor het volgende avontuur!